آموزشخبرراه اندازی کسب و کار

فریلنسر کیست؟

فریلنسینگ یا کار کردن فریلنسری به گونه از همکاری فرد با یک فرد دیگر یا یک کمپانی گفته می شود که در آن فرد هیچ تعهدی به فرد مقابل و یا کمپانی ندارد و تنها برای انجام یک پروژه مشخص با طرفین قرار داد خود کار می کند. 

در واقع فریلنسر کسی است که سرویس ها یا خدمات خود را بدون تعهد درازمدت به کارفرما ارائه می کند.

کار کردن به عنوان یک فریلنسر همانقدر که می تواند لذت بخش باشد، سختی های بسیاری نیز دارد که شما باید پیش از آنکه به این عرصه قدم بگذارید با این سختی ها آشنا شوید.

بر روی نقاط قوت خود تکیه کنید

شما باید شاخه کاری مشخصی داشته باشید تا در آن بتوانید به یک فرد حرفه ای مبدل شوید. یک شاخه مشخص را انتخاب نمایید و در آن شاخه آنقدر تجربه کسب کنید که از سایر رقبای خود موفق تر و بهتر عمل کنید.
تمامی افرادی که به موفقیت دست یافته اند، از ابتدا عملکرد متمرکزی داشته اند و کارهای پراکنده انجام نداده اند.

حتی آنهایی که امروزه پهنه وسیعی از فعالیت ها را انجام می دهند و در تمام آنها موفق هستند در ابتدا از یک شاخه مشخص شروع به کار کرده اند و پس از کسب موفقیت در آن زمینه، دامنه کاری خود را وسیع تر نموده اند.

برای مثال لارید ساپیر که یکی از صاحبان Memphis McKay است که تنها در زمینه طراحی دیزاین سایت برای فروشگاه های اینترنتی فروش لباس فعالیت می نماید دلیل موفقیت آن انتخاب شاخه کاری مشخص و کاملا جزیی است.

شما باید به خاطر داشته باشید که انتخاب یک شاخه کاری بسیار جزیی و دقیق ممکن است در ابتدا دامنه کاری شما را محدود نماید، اما موجب می شود که شما بر روی کار مشخصی متمرکز باشید و تمام جزییات و ریزه کاری ها آن را بدانید.

این کار موجب می شود که شما مشتریانی داشته باشید که تمام آنها درخواست مشابهی از شما داشته باشند و شما تمامی جنبه های خواسته های مشتریان خود را درک نمایید و بتوانید به خوبی آنها را انجام دهید و نهایتا به یک فرد حرفه ای در آن زمینه مبدل گردید.

مزیت‌های فریلنسینگ

  • شما برای خود کار می‌کنید.
  • هر جا که دوست داشته باشید کار می‌کنید.
  • روی هر پروژه‌ای که دوست داشته باشید کار می‌کنید.
  • هیچ مدیر یا رئیسی بالای سر شما نیست.
  • درآمد شما حد و مرز ندارد و شما می‌توانید با انجام پروژه‌های بیشتر و تخصصی‌تر، درآمد بسیار بالایی داشته باشید.

معایب فریلنسینگ

  • شما می‌بایست همه کارها را خودتان انجام دهید: حسابداری، بازاریابی، فروش، انجام پروژه، ارتباط با مشتری و … ممکن است زندگی و کار شما با هم ترکیب شود بنابراین مدیریت زمان برای شما خیلی مهم است.
  • شما همکار یا هم تیمی نخواهید داشت.
  • هر روز در شرکت وقت تلف نمی‌کنید تا آخر ماه حقوق بگیرید. اگر پروژه درست و به موقع انجام نشود، کارفرما دیگر با شما کار نخواهد کرد.
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫2 نظرها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید